• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
استاندار مازندران:

نقش موثر رسانه ها نگذاشت دشمنان مسیر حق طلبی نظام را مسدود کنند / توسعه مازندران در گرو نقدهای منصفانه رسانه هاست

  • کد خبر : 139
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۳۵
نقش موثر رسانه ها نگذاشت دشمنان مسیر حق طلبی نظام را مسدود کنند / توسعه مازندران در گرو نقدهای منصفانه رسانه هاست
سیدمحمود حسینی پور در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با بیان این که نقش موثر رسانه ها نگذاشت دشمنان مسیر حق طلبی نظام را مسدود کنند، گفت: غالب نقد های رسانه های استان منصفانه و در جهت توسعه استان بوده است. ‎

سید محمود حسینی پور روز در آیین گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار که در سینما جهان نمای چالوس برگزار شد، افزود: این شهید وارسته یک جریان فکری رسانه ای بود و خبرنگاران امروز نمایندگی این جریان فکری رسانه ای را برعهده دارند، بنابراین اگر چنین روزی، روز خبرنگار نام گذاری می شود، مسئولیت سنگینی بر دوش جامعه خبرنگاران می گذارد و باید از این جریان فکری حمایت شود تا در کشور و دنیا بازتاب داشته باشد.

 

 

تاثیرگذاری نقش رسانه ها در نماد عدالت و آزادی خواهی ایران اسلامی

استاندار مازندران، گفت: اگر امروز ایران اسلامی به عنوان نماد عدالت و آزادی خواهی برای مستضعفان جهان و الگویی منحصربفرد شناخته می شود، حاصل تلاش‌ها و نقش خبرنگاران در مرزهای داخلی و عرصه بین المللی است که جای تقدیر از این نقش موثر دارد.

حسینی پور به اقتدار رسانه ای ایران در مقابل جریان غربگرا اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی در این مسابقه نابرابر در حوزه رسانه ای مقابل سخت افزار امپراطور رسانه ای دنیا که در اختیار غربی ها است، قرار دارد و ما صرفا بهره بردار از این سخت افزارها که درحوزه رسانه وجود دارد هستیم.

وی بیان کرد : به فضل خدا و با ابتکار شما خبرنگاران امروز جبهه دشمن با وجود همه تلاش ها نتوانست مسیر حق طلبی وعدالت طلبی جمهوری اسلامی را که امام راحل (ره ) آن را بنا نهاد و رهبری فرزانه آن را تثبت کرد مسدود کند و این به واسطه نقش رسانه ها و جایگاه خاص خبرنگاران است.

استاندار مازندران، گفت: بزرگ ترین کارزار در جبهه حق و باطل در جهان معاصر را این انقلاب طی کرد و بیشترین مجالی که دشمن در این ۴۳ سال پیدا کرد ایجاد غبار بین حق و باطل بود تا بتواند قوه تشخیص حق از باطل در دنیا را برای مردم سخت کند و امروز نقش خبرنگاران درعرصه داخلی و خارجی زدودن این غبار است که ریشه آن جریان غربگرا می باشد.

خبرنگاران در دوران دفاع مقدس همپای رزمندگان دفاع و اطلاع رسانی کردند

نماینده عالی دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار از صدر اسلام تاکنون، افزود : در دوران دفاع مقدس هم خبرنگارانی بودند که همپای رزمندگان اسلام دفاع و روایت ملت مظلوم ایران اسلامی را اطلاع رسانی می کردند و این مدال، مدال بزرگی است که موجب شنیده شدن صدای مظلومیت ملت قهرمان ایران در نبرد نابرابر رسانه ای در عرصه بین المللی شد.

استاندار مازندران، اظهار داشت: خبرنگاران به رغم وجود فراز و نشیب های فراوان هرگز لحظه ای از رسالت سنگین خود عقب نشینی نکردند و به عنوان طلایه داران عرصه آگاهی با چراغ قلم و در سایه مجاهدت، لحظه به لحظه و شبانه روزی برای روشن نگهداشتن مرزهای آگاهی جامعه تلاش می کنند.

وی ادامه داد: ۱۷ مرداد فقط روز خبرنگار نیست چرا که خبرنگار عنصری آگاه و جاری در زمان است و با ذهن بیدار و قلب تپنده برای تنویر افکار عمومی و ابلاغ پیام های نوید بخش در جامعه در تمام فرصت های مغتنم برای اطلاع رسانی تلاش می کند و به صدق و کذب هر اتفاقی با قلم خود شهادت می دهد بنابراین هر روز را می توان برای پاسداشت این قشر اختصاص داد.

حسینی پور افزود : استان مازندران با چتر گسترده خبرنگاران خود در سراسر استان و جامعه ممتاز در عرصه اطلاع رسانی در کل کشور در حال تلاش هستند و امروز توسعه این استان در همه بخش ها، مرهون زحمات و تلاش های شبانه روزی خبرنگاران است .

خبرنگاران مازندران صادق ترین و بافرهنگ ترین خبرنگاران سطح کشور هستند

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان اینکه با فرهنگ ترین، غنی ترین، عادل ترین و با انصاف ترین خبرنگاران در سطح کشور، رسانه های این استان هستند، گفت: این موارد به خاطر دلخوشی شما فعالان عرصه رسانه نیست بلکه با توجه به مسئولیت هایی که در سطح ملی داشتیم، پرونده های موجود میان خبرنگاران و مسئولان در محاکم قضایی گواه بر این ادعا است، این نشانه فرهنگ غنی این استان است که ریشه در فرهنگ علوی دارد.

وی تصریح کرد: طی این هشت ماهی که مسئولیت حوزه اجرایی را به عهده گرفتم در بررسی ها و مطالعات رسانه ای نقدهای منصفانه رسانه ها دیده می شود که نمی خواهم بگویم این مطلق است، ولی غالب این نقدها منصفانه در جهت توسعه و پیشرفت این استان بوده است .

حسینی پور خاطرنشان کرد: آگاهی و اطلاع رسانی به عنوان یک پیش نیاز در نگارش هر گزارشی است بنابراین بیشترین وظایف ما مدیران این است و امروز در عرصه مدیریتی زمان انفجار اطلاعات است و هر مدیری که بسته رسانه ای و اطلاع رسانی در کارش نباشد بدون تردید محکوم به شکست است.

بهره گیری مدیران از خبرنگاران به عنوان مشاور رسانه ای

وی داشتن برنامه برای حوزه اطلاع رسانی از سوی مدیران را امر مهم برشمرد و ادامه داد: مدیران می توانند از آن دسته از خبرنگارانی که صادقانه و عادلانه تلاش می کنند به عنوان مشاور رسانه ای استفاده کنند.

استاندار مازندران با تاکید بر آنکه نباید به حرفه خبرنگاری به عنوان اطلاع رسانی صرف نگاه کرد، افزود: خبرنگاری یک کار استراتژیک است و باید بتواند موج ایجاد کند منتهی خبرنگار باید مراقب باشد چون در لبه تیغ حق و باطل در حال حرکت است.

حسینی پور با بیان اینکه امروز در یک نبرد نابرابر اقتصادی با جریان فکری غربگرا هستیم، افزود: این جریان تمامیت نظام جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده است، امروز دشمن مردم را هدف قرار داده است از یک سو آمریکا تمام مسیرهای اقتصادی به سوی جمهوری اسلامی را بسته ولی از اطرف دیگر غرب با برخورداری از امپراطوری رسانه ای به راحتی حق و باطل را جابجا به دنیا القا می کند.

وی به قرار داشتن استان مازندران در آستانه تحول بزرگ اقتصادی در جغرافیای بزرگ ایران اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این استان با برخورداری از شرایط مطلوب آب و هوایی، خاک مناسب و نیز نیروی متخصص و کارآمد مورد توجه کارشناسان ارشد اقتصادی قرار گرفته است و هدف گذاری دولت مردمی در این استان ارتقای حوزه کشاورزی به عنوان کالای استراتژیک است چرا که اکنون در دنیا یکی از مولفه های مهم امنیت، امنیت غذایی است.

خبرنگاران برای بهبود فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی مازندران همراهی کنند

استاندار مازندران بر ضرورت ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات کشاورزی تاکید کرد و خواستار همکاری خبرنگاران در این راستا شد و گفت: امروز خبرنگاران باید مسئولان را نقد کرده و راهکارهای لازم را ارائه دهند و به موضوع گردشگری با توجه به سخنان رهبری که به درستی و با یک نگاه تیزبین و هوشمندانه ای در آخرین سفری که به شهرستان چالوس داشتند، فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد نباید فقیر داشته باشد نیز به عنوان اولویت استان توجه کنند.

حسینی پور افزود: رسانه ها باید راهکار ارائه دهند که با توجه به برخورداری از موقعیت های ممتاز جنگل و دریا چگونه می توان از این مواهب طبیعی برای رونق اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار بهره برد و در حال حاضر در حوزه گردشگری، سهم این صنعت درسطح ملی بسیار کم است و نیاز داریم در این زمینه نگاهی یکپارچه در مازندران به تمام کشور و عرصه بین المللی و کشورهای اطراف داشته باشیم.

در پایان این مراسم همچنین از خانواده شهید شاخص رسانه شهید غلامعلی لقمانی و خانواده خبرنگاران متوفی مرحوم حسین فلاحتی، مرحومه مهرانه شاه منصوری و مرحومه معظم ساروی تقدیر و تجلیل شد.

همچنین از آقایان جعفر ذکایی، ارسلان رسولی، حسن درزی نژاد بابلی ، علیمراد وفایی نژاد ، سیدحسن میرزاخانی ، ابراهیم فلاح، حسن حیدری ، رضا برمکی ، حسینعلی آقا بابایی پور، حسین ملکی و علی اکبر واحدیان به عنوان پیشکسوتان رسانه و از مجتبی قربانی، اشکان جهان آرای ، رقیه توسلی، آزاده بابانژاد، علیرضا نوری کجوریان، کلثوم فلاحی و اکبر قاسمپور خبرنگاران دارای رتبه برتر در جشنواره های ملی و سراسری تجلیل شد.

در این آیین از نمایندگی های برتر خانه مطبوعات استان، ایمان حبیبی نمایندگی شهرستان نکا، محمدحسین شعشعانی، نمایندگی شهرستان رامسر و بهناز دمیرچی نمایندگی شهرستان نور و از کانون برتر بسیج رسانه استان، روح اله رفیعی کانون بسیج شهرستان بابل ، عمران اکبرنژاد کانون بسیج شهرستان سوادکوه و سپیده پورشعبان کانون بسیج شهرستان نوشهر نیز قدردانی شد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به دست طالبان در مزار شریف افغانستان است که از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

امسال آئین پاسداشت روز خبرنگار در مازندران به خاطر تقارن با ایام سوگواری ایام عاشورا و تاسوعای حسینی (ع ) زودتر برگزار شد.

لینک کوتاه : https://ghaemshahrvachon.ir/?p=139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.